Monday, November 16, 2009

Hari Ahad Yang Sibuk

Ahad - 15 November 2009
Seperti biasa hari Ahad Along, Angah dan Uda akan ke Sunday School iaitu kelas agama anjuran Madrasah Al-Mujahirin (usahasama rakan-rakan dari Malaysia, Singapura & Indonesia). Kelas berjalan dari jam 10pg - 2ptg. Selalunya, Along akan bawa bersama kuih-muih yang disediakan (cekodok pisang, kuih lapis, seri muka) oleh Gee untuk dihantar kepada rakan dari Singapura yang mengendalikan kaunter jualan makanan di Sunday School ini tetapi mulai hari ini (15 Nov 2009), pihak penganjur kelas agama tidak lagi membuka kaunter jualan makanan. Alasannya tidak mahu dipersalahkan jika berlaku sesuatu yang tidak diingini terutama yang berkaitan dengan makanan. Maka ramai lah anak-anak yang tidak membawa bekal makanan kerana tiada pengumuman pennutupan kaunter makanan dibuat sebelum ini.
Selepas menghantar Along, Angah dan Uda ke Sunday School, aku bersama-sama Gee dan Milah ke Coburg/Reservoir Trash & Treasure Market sebab nak pulangkan semula mesin jahit yang dibeli 2 minggu lepas - barang-barang yng dijual di market ini ada yang baru dan ada yang terpakai tetapi harganya agak murah termasuklah mesin jahit yang dibeli dgn harga A$20, malangnya mesin tersebut tidak berfungsi dengan baik. Ramai juga jumpa rakan-rakan dari Malaysia, Singapura dan Indonesia di situ. Kami jalan-jalan di market sementara menunggu masa Along, Angah dan Uda balik.
Selepas ambil Along, Angah dan Uda dari Sunday School, kami singgah makan tengahari di KFC Fawkner sebelum ke rumah Sel dan Sulaiman untuk melawat bayi baru mereka. Lama juga tak makan KFC, seronok lah anak-anak dapat makan KFC tetapi rasanya sememangnya tak boleh nak lawan lah KFC di Malaysia. Disebabkan memang tak ada rancangan awal untuk makan tengahari di KFC, maka kami tak bawalah bersama sos cili dan tomato. KFC di sini tidak menyediakan sos cili atau tomato seperti di Malaysia. Kalau nak sos kena beli dengan harga A$0.50 /pek.

Selepas habis makan tengahari, kami ke rumah Sel dan Sulaiman. Bayi mereka lahir pada jam 6.45ptg hari Jumaat (13 Nov 2009) seberat 3.43kg di Mercy Hospital.
Sebelah petang pula aku bersama-sama Along, Angah dan Uda ke VideoEzy untuk memulangkan semula video yang dipinjam sambil berjogging dan ke taman permainan yang berdekatan rumah.
Penat sungguh hari Ahad ini.

No comments:

Post a Comment