Monday, November 30, 2009

Program Hari Keluarga Sempena Hari Raya Aidil Adha 2009

Ahad - 29 November 2009
Hari ini ada lagi program berkumpul sambil makan-makan. Kali ini anjuran VMPGA, komuniti pascasiswazah seluruh Victoria (KgVicNorth, Bundoora, Clayton, Kg Dandy dan lain-lain) dengan kerjasama MSD Australia. Program ini dinamakan "Program Hari Keluarga Sempena Hari Raya Aidil Adha 2009".

Tujuan program ini adalah seperti di bawah yang dipetik dari emel Presiden VMPGA Sesi 2009/2010, PM Hidayah: "...Antara objektif majlis ini adalah untuk mempertemukan, memanjangkan silaturrahim di samping membina jaringan professional di antara seramai mungkin pelajar postgrad, pasangan dan keluarga di seluruh Victoria bersempena dengan meraikan Hari Raya Aidil Adha bersama-sama. Majlis ini mendapat sokongan penuh dari MSDA dan dijangka beberapa pegawai MSDA akan turut hadir memeriahkan majlis nanti di samping bertemu dengan kita semua. Program ini terbuka kepada semua postgrad, pasangan dan keluarga– muslim/nonmuslim, berkeluarga/belum, ahli VMPGA /belum menjadi ahli- yang belajar/menjalani latihan amali lepasan ijazah di seluruh Victoria.." (Hidayah, Nov 27, 2009 at 8:21 PM, "Pengumuman Final - Program Hari Keluarga Sempena Hari Raya Aidil Adha 29 Nov 09").
"... Walaupun cuaca agak sejuk kerana hujan dan mendung ditambah hujan sangat lebat petangnya, tapi ramai yang sudi hadir memeriahkannya. Dianggarkan lebih 300 orang yang hadir semalam. Ada yang datang dengan baju Melayu dengan sampin lengkap, ada berbaju kurung cantik, berbaju batik, ada yang berbaju sejuk namun semuanya berjaya menyatukan dan memanjangkan silaturrahim kita semua yang datang dari seluruh Victoria.." (Hidayah, Nov 30, 2009 at 3:52 PM, "Terima kasih Program Hari Raya Haji Anjuran Bersama VMPGA,KgVic,Desabundoora, DandyClayton dll")

No comments:

Post a Comment